måndag 6 oktober 2008

Förslag efterfrågas - utländska vagnar på svenska spår!

Vi håller som bäst på att arbeta på en ny avdelning i vår nätbutik, det gäller svenska modeller och N-skala. Nu behöver vi lite hjälp som i förlängningen är en hjälp som vi ger tillbaka till er!

Det finns en del svenska modeller som man kan få fram genom att måla och/eller märka om utländska modeller, där tror vi oss har rätt bra koll. Men jag personligen har det värre med kollen på vagnar (och lok!) som är utländska men som flitigt trfikerar svenska spår och här tänkte jag be er om hjälp!

Kan ni skicka in tips på vagnar och lok som finns i N-skala och som ni har sett eller ofta ser på svenska spår? (Ange gärna var ni sett dom också!)

Vi har tänkt att lägga upp dessa i en egen avdelning och naturligt blir väl att se till att dessa vagnar också kommer in som lagervaror i sortimentet. Mitt eget bidrag till vagnar jag ofta ser är "VTG tankvagnar" som finns från Fleischmann och de två-delade containervagnar som finns från Lemke/Hobbytrain, även en skjutdörrsvagn med vit/blå märkning som finns hos Felischmann som jag inte sett själv men på bild från en svensk bangård. Alla dessa finns för övrigt på lager hos oss.

Jag hoppas att ni har gott om bra förslag och från vår sida så kommer vi tydliggöra dessa för alla genom en avdelning i nätbutiken och som sagt även med att försöka bygga upp lagerhållningen med dessa "nästan svenska" vagnar. Hoppas på en god reaktion på detta "upprop".

Hälsar,
Anders Ö

Inga kommentarer: