tisdag 29 juli 2008

Pollresultat: Om Epoker

Nu har vi gått över några dagar men nu är det dags att gå igenom och sammafatta resultatet från pollen om Epoker för oss som kör svenskt i N.

Frågan gällde om man försökte hålla sig till epoken "Modernt" (30%), "Bruntåg" (27%), "Bruntåg och ånga" (39%) eller "Ångtåg" (3%). Resultaten ser ni inom parantes ovan, den huvudsnabbe har redan räknat ut att det fattas 1% av rösterna men det hänger på avrundningar, totalt röstade 33 personer.

Jag blev lite överraskad av resultatet, men bara lite... Jag trodde det var flera som körde "Modernt" och baserade sin flotta på Rc. Men det verkar ju som de flesta kör någon variant av "bruntåg", antingen enbart eller i mix med ånga. Sen gissar jag att många kör en mix på många håll utan att skämmas (Det gör jag!). Återigen tar vi resultatet med en nypa salt, men samtidigt så känns det som man ska satsa på epoken med "bruntåg" i första hand. Det fanns ju många intressanta loktyper under denna period, men även "Modernt" börjar visa upp en hel del kul variationer.

Sen får vi ge en stilla applåd till den som arbetar med "Ångepoken" i N-skala, det skulle vara intressant att se lite bilder! Jag har inte en aning om vem det är men om du ger dig till känna så kanske vi kan visa upp lite bilder här i bloggen på dina alster. Jag tror många är intresserade och jag vet att jag är det.

Nåväl, vi lägger denna poll till historien med tidfördrivande undersökningar och börjar klura på något nytt!

Hälsar,
Anders Ö

Inga kommentarer: