onsdag 21 december 2011

Fokusering och utvidgning av nätbutiken inom N!

Nu har jag dragit igång ett större arbete, ni ser resultatet av att ett stort antal artiklar just nu uppdateras i nätbutiken.

Fokusering - Jag kommer att välja ut ett antal av mina leverantörer och rikta in mig på att hålla ett bra lagersortiment av deras artiklar i lager i första hand. Det blir i princip en inom varje "skrå", utvalda är Fleischmann (har alltid varit), Digitrax, Faller, Sommerfeldt, CTE, LDT och några till. För de flesta av dessa är artiklar på väg hem så att nästan "allt" som nu är upplagt i nätbutiken kommer att finnas i lager inom kort.

Utvidgning - Kanske inte är helt sant, men inom de företag där jag fokuserar kommer jag lägga upp mer och mer i nätbutiken. Vissa saker kommer vara beställningsvaror, men min ambition är att dessa prioriterade leverantörer också är välrepresenterade i lagersaldon.

N-skala - Här kommer jag att fokusera på Nmodells produkter. Det finns en låååååång rad med anledningar till att dess artiklar har varit "restnoterade" under lång tid. Allt från att etsfirman ökade sina priser med 50-100%(!) på att få etsat till att jag är tvungen att arbeta om förlagorna. Men även ett lite oklart läge kring Nmodell som företag har spelat in. Nmodell är ett handelsbolag som kommer att ändra ägandeform och detta har tagit tid och krävt en del arbete. Men inom kort så hoppas jag att de slutliga avtalen ska vara underskrivna och då är min ambition att så snabbt jag kan och har råd med fylla upp lagret på ALLA artiklar som finns och har funnits från Nmodell, inklusive några nya.

När jag har fått bra stabilitet på ovanstående så kommer jag att arbeta vidare genom att bredda sortimentet med fler leverantörer under förutsättning att de "fungerar".

Häng med Habo Hobby & Nmodell in i 2012! Jag hoppas att alla gamla och nya kunder hänger kvar, det kommer bli ett par MYCKET spännande år framöver!

Hälsar,
Anders Ö

2 kommentarer:

Lars sa...

Vad händer med H0?

Vore bra om allt H0 i butiken även fanns i nätbutiken.

Anders sa...

Hehe, jag väntade på den frågan, det känns bra att den kom upp! :)

De satsningar jag gjort på H0 har inte slagit väl ut, dessutom är konkurrensen helt galen på H0, det är farligt att ligga på lager med H0 prylar...

Jag har en trogen kundkrets för N-skala, jag måste ta hand om den. Så H0 kommer jag att hantera i en senare "utdvidgning". Jag överger inte H0-rallarena, men eftersom de är så liten del i det jag säljer och de inte verkar hitta mig så får det bero lite...

Självklart ska ALLT som finns i butiken upp på nätet, men där bristar jag även i N och andra grenar.

Och apropå H0 och nätbutik, just nu försöker jag sälja av ALLA lok jag har i lager i H0, vissa rejält nersatta. Några typer verkar det bara vara jag som har kvar i lager... Men det går trögt... ;)

Hälsar,
Anders Ö