onsdag 11 maj 2011

Stor H0 samling till salu

Igår packade vi upp en STOR samling med H0 som är till salu i butiken

En tråkig nyhet för samlaren men kanonchanser för de som vill skaffa sig svenska modeller i H0! Det är gott om lok från JECO i samlingen: Z65, Hg, Ma, Ub, Y6, Da, Dg, T44 och en E10 i byggsats (inkl EXCAP-driv). Flera Roco RC i olika varianter från Rc4-Rc7, personvagnar och godsvagnar. De allra flesta loken är digitala!

Det finns några Lima-lok, och lite annat tyskt från Roco och en bunt vagnar samt en rätt bra laddning med räls (Roco) och elektronik från Viessman, bilar från Brekina och byggnader i byggsats. Det kommer ännu mer prylar inom kort men vi har en rejäl laddning som det är på plats.

Även om det kan anses som begagnat så är det mesta i nyskick och vissa saker är inte ens uppackade. Ägaren har haft en "provbana" (som jag också har i butiken) och har bara provkört modellerna och inte använt dom märkvärt.

I första hand säljs dessa i butiken så man får kika på modellerna. Jag håller på att sammanställa en lista som jag kan skicka på E-post vad det lider, det blir märke, artikelnummer och fabrikat samt eventuella anmärkningar.

Håll utkik på hemsidan, här i bloggen, eller varför inte kika förbi!

Det kan mycket väl vara så att du hos Habo Hobby just nu hittar ett bredare urval av Jeco-modeller än hos Jeco själva... Välkommen till oss!

Hälsar,
Anders Ö

PS: maila om du vill ha lista, skriv "BERGAGNATLISTA H0" i ämesraden så jag hittar. Jag hoppas listan ska bli klar under senast helgen!

Inga kommentarer: