torsdag 31 mars 2011

DNS arbete

Jag vill förvarna om att det kan bli lite "Hicka" i nätbutiken framöver

Det borde inte påverka så mycket men man vet aldrig, datorer är inblandade...

Avsikten är att peka om mina domäner så man hamnar rakt i butiken när man går till www.nmodell.se eller www.habohobby.se. Det innebär att man får trixa lite med "vägvisarna" som hjälper din dator att hitta min butik och det kan bli lite konstigheter under 36 timmar efter en ändring.

Jag har precis pekat om http://www.habohobby.se och väntar på att den ändringen ska slå igenom. Så fort den verkar fundera korrekt så kommer jag peka om www.nmodell.se också.

Om du inte lyckas hitta butiken på den ena av dessa två adresser så gör ett nytt försök på den andra. En av dom ska alltid fungera, ingen ändring görs innan jag vet att minst en fungerar korrekt!

Detta är ytterligare ett litet steg i effektivisering och förbättring hos Habo Hobby / Nmodell. Hoppas alla enkelt och snabbt hittar tillbaka!

Hälsar,
Anders Ö

Inga kommentarer: