måndag 24 augusti 2009

Rutan "betalt" i nätbutiken

Ni som är inloggade har kunnat se leverans och betalningsstatus under "Mina sidor". Vi har nu gjort en liten ändring...

Som vi har försökt förklara tidigare så följer vi upp och registrerar våra betalningar i två, ibland tre, olika system, nätbutiken borträknad. Att hantera samma uppföljning i ytterligare ett system är mer än vad vi hinner med. I vår nätbutik var "levererat" och "betalat" sammankopplat i samma funktion och vi ville verkligen visa "Levererat" men fick då "Betalat" på köpet.
Nu har vår nätbutiksleverantör ändrat detta så vi kan välja om vi vill via den ena eller den andra. Eftersom vi inte hinner att uppdatera "betalat" speciellt ofta (vi använder den främst för vår interna uppföljning "då och då") så har vi nu plockat bort den funktionen.

Ni kan tyvärr inte längre se betalningsstatus på era order, en liten försämring som vi måste införa då vi får enormt många mail med frågor om just detta som tar tid att besvara. Vi känner att det är bättre att inte visa informationen alls än att visa en dåligt uppdaterad information.
Vill du av någon speciell anledning har specifik information om betalningen av din order så kontakta oss via mail, Magnus som hanterar våra "böcker" får då kolla upp statusen och återkomma.

Om vi lyckas rationalisera hanteringen av detta så kommer vi att plocka fram funktionen igen. Vi kikar på bättre ekonomisystem som kan kopplas direkt mot nätbutiken, då ska det förhoppningsvis gå att få med denna funktion helt automagiskt. Tillsvidare har vi tagit bort den som sagt...

Hälsar,
Anders Ö

Inga kommentarer: