torsdag 13 augusti 2009

Nmodell bygger ut!

Nu händer det saker! Vi kommer att göra en större satsning på vår butik under ca en månad framåt.

Efter inbrottet blev vår dörr skadad och vår hyresvärd föreslog att den skulle bytas ut. Det är en "dörr" i form av en lastport, inte så "butiksmässigt". Nu kommer vi få (nåja...) ett nytt entréparti som ser ut som en butik! Detta innebär att vi gör iordning rejält innanför entrén också. Vi kommer lägga ut nytt golv och bygga en ny kassadisk. Totalt sett så ökar den effektiva butiksytan med strax över 20 kvadratmeter. Bara den ökningen av yta är nästan dubbelt upp mot vad vi hade total i vår första lokal där vi startade! En fantastisk utveckling!

Lite "bieffekter" får detta, vi måste med start nu i helgen göra klart för golvläggarna som kommer nästa vecka. Sen måste vi bygga upp en ny disk och framför allt städa! Detta tar tid och vi förbereder på att vi kanske får lite längre leveranstider.
Vi har precis börjat få upp flåset efter semestern men jag själv är inte alltid imponerad över de leveranstider jag presterat veckorna efter semestern. Men nu känner jag att jag är skapligt ikapp och jag räknar med att hålla uppe ångan trots att jag även måste bygga om i butiken.

Men vi tycker det är enormt roligt att Nmodell fortsätter att växa så bra. Vi hoppas att det kommer synas i ännu bättre servicenivå mot er kunder, där känner vi att vi gör sämst ifrån oss på grund av tidsbristen. Men vi vet att ni är många som uppskattar det vi gör och hoppas ni fortsätter att handla hos oss, vi gör vårt yttersta för att serva er på bästa sätt!

Hälsar en glad (men lite trött),
Anders Ö

2 kommentarer:

Bengan sa...

Detta var verkligen goda nyheter!
Så glädjande att ni hela tiden satsar vidare :)

Anders sa...

Visst är det kul! :) Vi jobbar hårt för att bli en "fullvuxen" hobbybutik men med bibehållet fokus mot N-skala. Kan hända att det kommmer fler tillkännagivanden framöver... ;)